Allt på en gång

Varför är det så att man alltid ska göra så mkt på en gång? Man hinner liksom inte med riktigt i huvudet när allt går i ett. Jag tycker om att ha mkt att göra men inte FÖR mkt. Det är givetvis självförvållat, då man med en hel del grejer är med o påverkar själv.

Denna veckan har jag jobbat i Skara på måndagen. På tisdagen var jag i Falköping och tog tillsammans med Chefen där hand om ett gäng bönder o kollegor till mig från Finland. Vi pratade om verksamheten o visade dom gården, allt på engelska. På lunchen passade jag på att hälsa på min ena syster o bjöd ut henne på mat, hon fyllde år i helgen. Vid slutet av jobbet fick jag duscha o fixa iordning mig då jag vid 18 skulle vara på middag med jobbet inne i Skövde. Jag passade på innan middagen började att kolla lite på HTH igen, en snabbtitt på Colorama, man måste ju ha nytt golv o tapeter i köket oxå. Sen blev det som sagt middag på Husaren med drygt 100 pers. Hem o i säng vid tolv.

Lite sovmorgon på onsdag morgon då vi skulle i8finna oss på Billingehus i Skövde kl åttaDär hade vi på VikingGenetics föredrag på fm för alla avelsrådgivare i Växa Sverige o Rådgivarna. Mitt bidrag var knappt 10 min. Efter lunch åkte jag hemmåt igen o satt hemma o jobbade. Känndes onödigt att åka hela vägen till Skara för att jobba två timmar o sen vända hem igen. När jag skulle hämta barnen på dagis åkte jag först in med Bilen till Tibro o verkstan, service. Pappa hämtade mig där o så åkte vi till dagis o fritis o hämtade barn. 

Fick låna pappas bil på morgonen för att skjutsa barnen, senare på em kom HTH här o gjorde en sista mätning i köket. Sen hade Julia ett tandläkarbesök på em, det var till att låna pappas bil igen. Efter tandläkaren var det till att hämta Walter på dagis. Köra hem för att direkt åka till tibro igen o hämta bilen. Den var tyvärr inte helt klar men delen till backsensorn kommer inte förrän på måndag och så länge kan jag inte vara utan bil.

I går hade jag beställt att veterinären skulle komma till hästarna. Jag började förståss dagen men att skjutsa barnen, sen blev det lite pappersarbete, betala räkningar osv. Halv tio ringer alltid vet för att säga vilken tid de kommer. Hon skulle komma vid 12. Då hann jag även med att åka en sväng till en granne för att hämta spån. Man vet ju alldrig när vi behöver stalla in hästarna o då är det skönt att ha grejerna hemma. Jag hann lasta in spånet i stallet sen kom veterinären. Vi skulle vaccinera, kolla tänder och även göra en kolla av Quatros skada. Jag har inte ridit honom sen han skadade sig för jag hade en känsla att han inte var helt OK. Jag har longerat honom kort en gång o kände då att han inte var helt 100. Vet kände igenom honom o vi longerade mkt kort i båda varv. Hon såg direkt att min känsla var rätt. Han är stel i högersidan bak, vill inte riktigt ta i med bakbenet, det kommer troligen från att han har ont i flanken där han har sina sår o "bublor". Han ömmar även lite när man trycker där. Hon tyckte fortsatt hagvila i två veckor, o om jag tycker det känns ngt bättre då kan jag börja skritta igång. Hon ska komma tillbaka om fem veckor igen, jag ska ändå vacciner en andra gång på Quatro då jag än en gång lyckas missa den årliga dosen!!.
Vi kollade även tänderna på båda kusarna. Quatro hade lite skav långt in i munnen, men inga hakar. Hon slipade de bakrre tänderna så de inte ska skava igen. Inacorderingen hade mkt stora hakar men inget skav. Det blev en hel del slipande på hans tänder. Överlag var de väldigt duktiga båda två. De fick lugnande för att det ska gå att hantera dessa stora djur när man ska rota i munnen på dom. Men de blir VÄLDIGT tunga i huvudet, o det va jag som skulle hålla upp när vet gjorde jobbet. Vi hade vadderat boxdörren men jag fick använda en del muskler som inte jag är så van vid, det känns idag i alla fall! De fick stå inne en bra stund efter vet hade åkt så de hann vakna ordentligt innan jag släppte ut dom.

När vet åkt flyttade jag o Fredrik kossorna igen. Nu går det rak nedanför vårt hus. Efter det var jag tvungen att få lite mat i magen innan vi båda åkte o hämtade barnen. Vi åkte sen till Skövde o HTH kök IGEN. La till lite inredning i lådor o till den skena som ska gå i stänkskivan över häll o diskbänk. Meningen är att vi på måndag ska skriva under offerten så den blir beställd.!! Efter HTH åkte vi till Colorama för att få lite ideer till golv o vägg. Många fina tapeter finns det. Efter Colorama åkte vi mot Tibro, vi bestämde vi skulle äta ute, men först gjorde vi ett besök på den lokala färgaffären innan vi åkte till pizzerian o käkade kebab o sallad. Sen blev det hem för att bänka sig framför TVn. Walter hade tidigare i veckan bestämt 101 dalmatiner till fredagsmyset så det fick det bli.

Idag tvättar Fredrik bilarna, jag måste sy upp lite byxor vi köpte för ett tag sen. I kväll blir det kräftskiva hos mormor o morfar för barnen medan jag o Fredrik är bjudna på takstolskalas hos en kompis till Fredrik. Så vi missar tyvärr årets kräftskiva på Söroset!

Kommentarer
Postat av: chioli

jösses den veckan gick i ett, glöm inte att andas mellan varven och njuta av allt. Hoppas Q snart blir bra så du kan komma ut och rida lite!

2011-08-27 @ 09:14:10
Postat av: Elisabeth

Jag tycker att jag känner igen det där. Man tror också att om man bara ser till att ta sig igenom den veckan och få allt det där gjort så blir det ju lugnare sedan men då fyller det ju på med nya saker :-o

Det är ändå skillnad nu mot när alla tre barnen bodde hemma och det skulle köras hit och dit och föräldramöte, läxor mm.

2011-08-30 @ 07:50:57
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Ann T

Konstigt att man alltid verkar fylla sina dagar med en massa saker. Men hellre det än sitta o uggla framför tvn.

2011-08-30 @ 08:01:35
URL: http://soroset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0