Fritis o dagis

Jaha då är även barnen igång o jobbar igen. Julia är ju stora tjejen nu och ska på fredag börja skolan. Därför skolas hon denna vecka in på fritis eftersom hon tyvärr inte kan åka med bussen hem direkt efter skolan måste hon gå på fritis. Igår var jag med henne där mellan 13-14,30 vi föräldrar fick en del information och då var barnen inte med oss utan var o lekte. Hon ville inte riktigt åka hem när vi var klara.

Fredrik körde Walter till dagis eftersom vi var / är lite oroliga hur det ska funka för honom nu när Julia inte går där med honom. Han är väldigt fäst vid sin syster o hon vid honom. Hon tog alltid hand om honom när han slog sig osv på dagis, som en liten mamma. Och i våras har han varit väldigt jobbig att lämna, klamrat sig fast vid oss o varit jätte ledsen. Julia har då varit räddningen o fått tagit stort ansvar (för stort igentligen). Men det har funkat o efter bara en kort stund med Julia i handen har han lekt på. Fredrik fick vara med Walter ca 30 min innan Walter inte hade tid med pappa längre! Gott tecken. Sen hämtade jag honom innan mellanmålet o det tyckte han va lite för tidigt. 

Idag ska de gå ngt längre båda två o äta mellis. Vi får se hur vi löser lämning o hämtning idag. Meningen är ju att jag ska jobba tre dagar denna veckan oxå. Hur jag ska få till det vet e skjutton.... Det får bli att ta lite komptid för att få ihop denna inskolning, men vill ju inte stressa iväg detta då det måste funka i nästa vecka o framåt. Då kör det igång ordentligt på mitt jobb.  

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jobbigt det där, jag minns alltför väl när man fick lämna gråtande barn på dagis. Det är verkligen inte kul. Jenny och Johanna gick också på samma dagis när de var små och det var samma sak där att Johanna tog hand om Jenny. Joakim var jag hemma med i två år och han ville INTE gå på dagis. Det gick ju förstås efter ett tag men jobbigt är det allt att man ska behöva lämna dem när de inte vill. Man tänker på det hela dagen sedan på jobbet

2011-08-17 @ 11:35:09
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0