Halmkörning

I går på förmiddagen åkte jag o hälsade på min bästis i hennes nya stall som hon hyr. Fint o det kommer bli kanon. Hon kommer ha mina gamla ridvägar som jag red på när jag var barn när vi bodde i Fagersanna. Helt fantastiska ridvägar där.

När jag kom hem därifrån så fikade vi med takläggar grabbarna. Pappa får hjälp av två barnbarn att lägga om sitt garage tak som börjar bli mkt dåligt. Inte för han har ngn bil i det men mkt annat bra o ha.....När det var avklarat fick vi åka med lite mackor till stackars Fredrik som var vrålhungrig borta på Vassbacken. Walter fick oxå åka med en stund o hämta balar på gärdet.



350 balar halm har vi nu där liggandes vid sidan av gärdet o som nu ska köras hem. Mkt fin halm i år. I år borde det räcka till o vi ska slippa köpa mer under sista biten av vintern. Vi köper bara mer o mer halm känns det som. Men sen vill vi ju oxå att kossorna ska ha det torrt o bra i sin ligghall.

Julia är inte så intresserad av att åka traktor utan lästa lite Kalle Anka i bagaget på bilen i stället.



När vi åkte från Fredrik o halmen passerade vi ju Vassbacken o såg det var mkt lite folk på minigolfbanan, så vi bestämnde oss för att testa detta. Första gången för barnen, o jag måste säga det var riktigt duktiga. Julia lyckades till och med att slå en hole in one!.





Det var mkt intressant med båtarna som åkte förbi oxå så det gick inte så fort mellan slagen för vissa motorintresserade gossar.

Efter golfen beställde vi mat, köttbullar o potatis till barnen o kycklingspett med wokade grönsaker till mig. Smaskens var det. Sen blev det glass till barnen som efterätt vilket vi satt vid kanalkanten o smaskade i oss allt jämt medan båtarna åkte förbi.

Sen var det dax att åka hemåt. Julia lekte sen med en kompis på em / kväll en stund, va nere o badade en stund men det blåste kallt fast det var 26 grader i vattnet. Jag o Walter åkte o vattnade kossorna o sen körde vi faktiskt lite tv-spel!

Häromdagen fick barnen var sin docksäng av morfar, som vi nu har satt ihop o ska fixa madrasser, täcken osv till. Rejäla docksängar som jag tror jag ska se om jag senare kan fixa i ordning till små soffor åt dom i stället när de tröttnar på dom som docksängar. De fick själva skruva ihop dom o de var vädigt duktiga båda två.



Nu är Fredrik i väg o hämtar strängluftaren, barnen åkte med mormor o morfar o handlade vilket innebär jag är helt ensam här hemma. Jag vaknade med rejäl huvudvärk idag så jag har legat en bra stund på förmiddagen. Som tur känns det bättre nu men inte helt OK än. Man känner sig oxå lite "bakis" efter tabletterna.

Köttbeställningar ramlar in lite då o då och jag uppdaterar på hemsidan när de kommer in. Glöm inte att boka in er på en låda så ni kan få leverans när ni själva vill. Ingen panik ännu, men under september brukar det droppa in en hel del. Vi hoppas ju på nytt sammarbete under denna säsong, men än vet vi inte så mkt. Hoppas vi har möjlighet att åka o hälsa på dessa nya sammarbetsparners inom kort.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Mysigt med halm men jag tycker det är svårt att mocka i. Fast du kanske inte har halm till hästarna?

2011-08-08 @ 14:57:04
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Ann T

Jag använder ibland lite halm till hästarna om jag gör bädd. Då brukar jag variera att lägga in torv, spån o halm. Det blir en fast o fin bädd. Men det beror helt på vilken häst som står i boxen. Q har jag gett halm att tugga på längst fram i boxen för att ha ngt att göra hela natten. Skäcken jag hade på foder funkade den här tre olika sorter bädden till väldigt bra. Bädden var väl uppåt en halv meter när jag mockade ut den, så det var ett slit jobb!! Då skulle man ha ett stall där man kan åka in med vår minilastare! :-)

2011-08-08 @ 15:39:21
URL: http://soroset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0