Trött

Ja det har varit en fullspäckad vecka för hela familjen, så jag tror att vi alla är lite trötta. Det började ju med inskolning för Julia på fritis i måndags vilket oxå innebar dagis för Walter. Det blev några timmar på måndag, lite fler på tisdag o onsdag. Full dag på torsdagen o sen började skolan för Julia i går. Spännande tyckte hon, men tråkigt att stå o vänta när rektorn höll tal! 

 

Fröknarna sjöng en liten sång oxå.



Sen blev det glass o efter det in i klassrummet för första sittningen på runda mattan som skolklass.



Sen fick barnen lite uppgifter att göra i par, o efter det fick de leka o vi föräldrar fick information. Sen var den första dagen på skolan till ända. Sen blev det fritis för Julia resten av dagen. På måndag börjar de riktigt skoldag o går hela fm.

I veckan har vi oxå hunnit med fira min lilla syster på sin 35 års dag borta i Götene. Julia har hunnit gå på barnkalas. Jag hann jobba några timmar på onsdagen, heldag i Skara på torsdagen o några timmar i går. Men jag tar nog igen det de kommande veckorna när det ser väldigt fullt ut í min almenacka med en resa till Danmark o en resa till Finland de närmaste tre veckorna. Det är tur det är lite mindre med djuren just nu. Men vi väntar på några dagar med uppehåll så vi kan slå ensilaget. Det kommer häftiga regnaskurar så gräset lägger sig nu. Men det är värre för som ska tröska allt sitt mellan regnskurarna.

Några av de saker som ska hinnas med i helgen:
flytta kor
handla mat
sladda vägen
kolla lite vitvaror i Skövde för att se vad vi vill ha i det nya köket
kolla av Quatro o ev longera honom o rida
party lördag kl 17
hämta havre
hjälpa Julia med första läxan
födelsedags fika i dimbo
Vi får väl se hur många av punkterna jag kan bocka av, och hur många andra uppgifter som dycker upp på vägen som vi inte visste om innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0