Julklapps racet

I söndags lyckades vi faktiskt att köpa julklapparna till barnen. Farmor tog hand om barnen medans vi åkte till Skövde. Men väl där insåg vi att vi var lite för tidiga. Vi är ju ganska morgonpigga av oss så 11 är väldigt sent för oss. Det fick bli fika och en sväng på ICA maxi innan vi snällt fick vänta utanför leksaksaffären.

Walter är lätt att hitta till. Julia dessto värre. Tillslut blev det ngt till båda i alla fall.

På lördagen var det ju ridskolan igen för Julia. Nästa gång verkar det som det blir sista på ett tag för hon vill inte längre. Tråkigt tycker hon, hästarna är tröga och gör inte som hon vill. Hoppas vi orkar ta med Nisse sista passet. Med honom verkar det gå bättre.

Väl hemma bakade jag o Julia lussekatter medan Walter och en kompis lekte här. Fyllde även bakmaskinen med en laddning grovt bröd till mig. Men det blev lite för lite jäst, i receptet stod inget socker, men det ska jag nog ta i nästa gång. Det smakar dock mkt gott.

Idag är jag ledig och sitter en stund vid datorn. Strax ut o fixa djuren. Det tar ju så där en-två timmar per dag för skötseln, beroende på om båda grupperna måste ha påfyllning av mat och halm. Men det är i alla fall skönt att göra det när det är ljust ute. Jag brukar försöka fixa det de dagar jag är ledig och hemma.

Borde oxå fixa havre till hästarna då den nästa är slut. Men annars får det bli nödlösningen med havre från Rosén i morgon.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Grovt bröd är alltid svårast, det vill gärna bli lite kompakt. Socker är nog nödvändigt för att få det att jäsa ordentligt men det mesta försvinner ju vid jäsningen så det är inte farligt att ha i socker även för den som kanske vill ha mer kalorisnålt.

2011-12-22 @ 12:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0