Köttleverans

I fredags var det först ut till djuren för sedvanligt morgonbestyr, snabb tjeck av kossor så det var lugnt där. Inga nya kalvar har tittat fram. Hästarna får frukost, täcke och hö i hagen. Mamma kom in o va hos oss en stund när jag var ute så barnen inte vaknar upp till ett tomt hus.

Sen var det att åka med Julia till bussen och Walter till dagis. Efter det blev det mockning hos kossorna, ströning och fodring. Efter fm fikat blev det sen lite mer pappersarbete vid datorn. Efter lunch åkte jag och svärfar till Dimbo för att hämta köttet. Jag har ju ännu inte BE körkort, men som tur är så har han det o kan lagligt köra för att hämta köttet. Julia och Walter va och lekte med kompisar medans vi var iväg. Väl hemma hade min kära mor fixat kvällsmat. När vi hade käkat så kom Fredrik hem så det blev fredagsmys framför tvn en stund.

Lördagen startade vid sjutiden när det var dax att stiga upp för att hinna med allt som skulle göras innan de första kunderna skulle komma. Fredrik fixade fint hos kossorna, jag förberede kaffe och glögg. Min far var snäll och tog med Julia till ridskolan denna lördag. Walter fick vara med vid utlämningen av köttet. Vid 12 började jag laga lite lunch och efter att ha käkat och tagit det lite lungt körde jag Julia till en kompis för övernatting. Sen var det snart dax att göra sig i ording för kvällens 60 års uppvaktining som jag och Fredrik skulle i väg på. Walter sov över hos morfar.

Det blev sent i säng i natt men inte kunde man ta någon längre sovmorgon för det. Upp vid kvart i sju, ut till hästar och kor. Water kom strax in från övernattningen hos morfar. Sen har det varit en del utlämning av köttlådor. Nu har nästa alla varit här och hämtat, några eftersläntare kommer i morgon.

Efter lunch idag var jag och hämtade Julia hos kompisen och här hemma fick Walter en kompis till sig under em. Även en kompis till Julia var här en stund på em.

Det jag har sett av styckningen så här långt ser allt väldigt bra ut. Så vi hoppas att kunderna är helt nöjda denna omgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0