Premiär

Har ju även glömt, i helgen hade vi premiär uthyrning av bastu och grillstugan. Det var 11 personer som grillade och hade mysigt på lördags em / kvällen. Det verkade ha funkat bra för dom. Mysigt blev det när de tände marschaller på vägen ner mot sjön till bastun.

Jaha, onsdgen försvann i ett nafs. Fredrik åkte på em / kväll ner mot skåne för att samanstråla med sina nya arbetskollegor idag torsdag. Han börjar idag den 1 dec på nytt företag. För alla er som vill få tag in honom så kommer han skicka ut sms om sitt nya mobilnr och e-post adress så snart han hinner. Han kommer hem sent på fredagen. Pappa var snäll och hämtade barnen på dagis o fritis så jag kunde göra klart det jag höll på med på jobbet innan jag begav mig hemåt. Aldrig bra att lämna saker halvfärdigt när man åker hem på onsdagen för att vara hemma fyra dagar innan man kan ta tag i det igen.

I morse tog vi lite sovmorgon och barnen gick upp kvart i sju. De hann en snabb frukost innan första avsnittet av årets julkalender startade på TV. Sen blev det till att snabba sig till dagis och skola. Väl hemma har jag nu på fm skrapat plattan hos kossorna, fodrat och strött. Mockat i stallet har jag oxå hunnit. Nu ska jag ta tag i bokföringen och fixa momsen. Sen måste jag förbereda lite inför helgens köttleveranser.

I söndags var vi faktiskt inne på järnaffären i Tibro och jag köpte mig en bakmaskin! Jag fick pengar när jag fyllde år som jag inte hade använt så detta fick bli min present, så tack!! Jag har precis satt igång den för första gången så vi får se om jag kan få färskt bröd till em fikat idag. Det återstår att se.......


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Kul!

Prova gärna mina recept och var inte rädd för att experimentera med olika ingredienser.

Ditt kök är ursnyggt!

2011-12-04 @ 19:10:14
Postat av: Ann

Jag har skrivit ut dina recept! Ska testa dom. Mitt första försök blev helt kass. Andra ngt bättre. Tredje bra. Nu vågar jag nog mixtra lite utanför de medföljande recepten.

2011-12-04 @ 19:57:52
URL: http://soroset.blogg.se/
Postat av: Ann

Tack, är själv mkt nöjd med mitt nya kök!

2011-12-04 @ 19:59:39
URL: http://soroset.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja man får ju prova sig fram och alla bakmaskiner är ju olika och det kanske inte stämmer till hundra procent med tider och mängd. Men det kostar ju inte någon förmögenhet om man får slänga ett och annat bröd i början :-) Man kan ju ha den till annat också, tex göra pizzadeg eller banankaka. Funkar utmärkt :-)

2011-12-05 @ 11:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0