Ytterligare en kalv för en stund sedan. Ha...

Ytterligare en kalv för en stund sedan. Han va redan uppe o sprang omkring när jag kom upp. Såg att han diade när jag fått in dom i kalvningsboxen. Det är så det ska va. Såg inget på kon för några timmar sedan när jag kollade till dom. O sen, plupp, ut kommer en pigg krabat. Idag har jag annars varit i Skara o jobbat några timmar. Johanna, min medryttare trottsade blåst o vind för en ridtur. Tur jag har henne, annars hade kusen inte gjort många knop just nu. Waltef hade åkt med pappa Fredrik en stund i traktorn, men tröttnat rätt snart för att gå till mormor o Julia. Julia har varit febrig med halsont några dagar, men mkt piggare idag. I morgon kommer hovis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0