Hova Riddarvecka

I går hade Walter lekkamrat här några timmar. Mkt uppskattat. Aron heter den nya bästisen som ska flytta hit ut permanent den 1 aug. Roligt att det blir fler bofasta "ända" här ute som oxå har barn.

På eftermiddagen åkte vi till Hova för att besöka den årliga Riddarvecka de har där. Det är inte stora ändringar från år till år, så nu tror jag  inte vi åker nästa år. Men det är ju roligt det finns så nära för en gång skull. Julia handlade ett fint hästhalsband o en fin huvudbonad med slöja. Walter köpte en dansande kossa! De fick gemensamt även köpa ett armborst med barnvänliga pilar. Vi avnjöt oxå en god middag i ladan. Grillad karre o bakad potatis till mig o Fredrik. Visseligen åt inte jag potatis då jag går på diet (LCHF / GI) för att bli av med socker suget, Julia åt pannkakor o Walter åt en halv rågbulle. Vi åt på "blomkruksfat o drack i blomkrukor", fick äta med bara kniv o sked så som det va på medeltiden!

 

Sen blev det glass för de tre som äter det. De har även riddarspel på kvällen men det hoppade vi över, Walter är inte av den katiga sorten o tycker sånt är lite otäckt. Vi kom hem i bra tid o vi han leka lite med armborstet innan det blev lite yoghurt innan det blev sängdax.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0