Kräftfiske premiär i onsdags

Oj vad tiden går, fast det känns som jag haft en lång semester. Tre veckor har snart gott o jag har en vecka kvar. Känner mig utvilad, vi har hunnit vara i väg på en del samtidigt som vi varit hemma o slappat oxå. Inte gjort några stora projekt hemma. Utan bara det löpande med djuren o växtodlingen.

I onsdags fm var jag o Walter på ögon mottagningen på KSS, han fick inte godkänt på synundersökningen på 4-årskontrollen. Vore väl konstigt om båda våra barn klarade sig utan synfel med två föräldrar med synfel, varav jag väldigt kraftigt. Vi kom ifrån Kss utan glasögon denna gång, men ska på återbesök. Han var ngt översynt som då oftast gör över i närsynthet.

På väg hem från sjukhuset passade vi på att handla o Walter fick oxå välja ngt i leksaksaffären då han varit så duktig hos doktorn. Sen handlade vi mat o sen en ovanlig tur till systemet inför kvällens äventyr.

Kl fem i onsdags var det då kräftfiske premiär. Innebär att man exakt kl fem får lägga i burarna. Vi blev lite sena med iläggningen i år. Vi bjöd hit lite kompisar för fisket o lite bastubad o grillning.

Vi hade verkligen tur med vädret. En underbar kväll blev det, med god fångst o god mat i trevligt sällskap. Kl 23 avslutade vi det hela allesammans o begav oss hemåt. Alla barn var vakna hela kvällen! Vi kom inte upp så jätte tidigt på torsdagsmorgonen, men när vi kom upp så åt vi en snabb frukost o åkte sen ut o tog upp burarna igen.

Efter det hjälpte två av mina syskonbarn som var här att löshoppa Quatro. Jag passade på när vi var så många för det var länge sedan sist för honom. Har även införskaffat plastband så det går att göra en bana. Satte två hinder med 7 meter mellan vilket innebär de ska ta ett galopp språng emellan. Men min Q han hoppade detta med stuts, alltså bara landning o sen direkt hopp igen. Inte riktigt rätt. Men det gick bättre när jag höjde hindren o han lungnade ner tempot lite. Jag är i alla fall glad jag inte satt på ryggen när han tog dessa jättespårng!

På kvällen prov åt vi de kokta kräftorna (som min mor kokat givetvis) plus att vi grillade kycklingfile. Julia åt bara kräftor, MÅNGA, hon mår lite illa idag. Vi hoppas det går över snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0