SEMESTER

Då har jag smygbörjat min semester.Igår när vi kom hem från jobb o dagis gick vi ner till stranden! Det var 22 grader i vattnet o GÖR varmt enligt barnen. Nellie badar oxå väldigt gärna o hela tiden. Upp till matte mellan varven för att skaka sig, så jag behövde inte hoppa i vattnet för att bli blöt.



Egentligen börjar den faktiska semestern på måndag, men jag jobbar ju tre dagar i veckan på VikingGentics o jobbar hemma på gården två dagar i veckan. Så idag jobbar jag hemma.

Som vanligt lite bokföring på "gårdskontoret". Har även hunnit med att strö o fixa lite hos de djur som går inne. Vi har ju fortfarande inne den halta kalven o hans mamma. Men vi har även några kompisar inne till dom så de inte ska bli helt tokiga. Idag ska vi behandla kalven igen med anibiotika. Han är pigg så det kommer nog bli en fajt. Klarar det inte själv utan får vänta på Fredrik. Kalven stödjer dock inte bra på benet än så han kommer få gå inne några dagar till.

Har även gjort lill Nisses hage lite lite större så han får några mera grässtrån att tugga på. Inte för att han är mager på ngt sätt, men roligt att få lite nytt frascht gräs.

Ska hämta barnen på dagis halv fyra, o sen har vi bestämt att de får vara lediga i morgon. Julias SISTA dag på dagis idag alltså. Till hösten börjar hon förskoleklass o fritis. Stora tjejen alltså. Innebär för oss föräldrar att vi måste skjutsa o hämta på två ställen, men man kommer väl in i det oxå kan jag tro.

I morgon funderar vi på om vi ska ta en tur till Dimbo, hämta Nisses sulky så vi kan köra honom. Även passa på att plocka lite jordgubbar om det finns några kvar.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Har visst hängt med lite dåligt här ser jag. Vad tråkigt med den sjuka kalven som dog :-( Och nu den andra med, vilken otur! Hoppas verkligen den blir bra igen. Undrar vad den har gjort? Jag antar att man inte åker med en kalv till klinik och röntgar och så det kan ju vara svårt att veta om det är allvarligt eller ej. Hoppas det bara är att den vrickat till knäet ordentligt och att inte det var någon smittsam lunginflammation. Jag håller tummarna.

Gött med semester, jag har Johannas valp här och det innebär dubbelarbete i stället för semester. Herregud vad jobb det är med en valp! Vi fick Hampus när han var 16 veckor så då var han rumsren och jag minns inte heller att han var så busig men det var han kanske :-)

2011-07-08 @ 09:44:37
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Ann T

Ja vi har verkligen haft otur just nu. Men det blir väl så, allt har gått så bra den sista tiden med kalvningar o allt. Någon gång kommer allt ikapp!! Nä man åker inte med en kalv till klinik. Tyvärr är han inte bättre utan har fortfarnde hög feber. Hjälper inte den ökade dosen som han fick i går finns det tyvärr inget att göra!

2011-07-11 @ 11:42:05
URL: http://soroset.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Har den också lunginflammation kanske? Vad tråkigt :-(

2011-07-11 @ 12:14:49
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0