Äntligen

Så idag blev det av, Fredrik börjar slå ensilage. Nu hoppas vi på bra väder till på torsdag. Jag har fått den stora äran att få köra strängluftaren hela dagen i morgon.



Walter fick åka med pappa Fredrik direkt när vi kom från dagis. Visst blir det fint?



Jag o Julia tog in hästarna o sen åkte vi o flyttade de andra djuren. Vi har nu släppt ihop alla djuren i en flock. Det är mkt smidigare. Bara en vattenpost, en mineralbalja, en flock djur att hålla reda på. Fast det är lite jobbigare att räkna ihop alla 43 djuren!!



Det finns lite gräs att äta i den nya hagen mellan hundkex o smörblommor!



I söndags premiär åkte vi vår nya gummibåt med elmotor. Helt underbart, tyst o härligt (som det nu kan bli med tre barn med). Julia hade en kompis här i söndags.



Men skepparn verkade trivas.



Vi hann givetvis rida en stun på Nisse oxå. Alla tre barnen givetvis. Det är mkt spännande innan o vi tar in o borstar o gör ordning. Men jag kan säga att det är inte många barn kvar när vi ska göra ordning hästen efter ridningen. Men det är ju så, jag vet.

Idag har vi oxå varit ute på en promenad, Jag, Nisse, Julia o Walter. Nisse går nu med de STORA hästarna. Men första dagen gick han i en egen hage. De stora hästarna var mkt nyfikna vad det var för nykomling på andra sidan vägen.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag ska hålla tummarna för fint väder! Vi har också skaffat en elmotor som vi tänkt fästa på en stor flytbrygga som även ska få räcken runt sig. Jag ser fram emot när vi kan ta en stilla tur och avnjuta en kopp kaffe på sjön med den men jag undrar om den någonsin blir färdig...

2011-06-15 @ 15:05:53
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0