Midsommar!!

Ja denna veckan försvann i ett naffs. På tisdagen hade gården Nötcenter Viken där jag delvis jobbar Öppet hus o invigning av biogasanläggningen, det företag som jag jobbar i, VikingGenetics, hade monter där i den nya halmladen som är uppbyggd efter den som brann ner för över ett år sedan. Så här såg montern ut som jag byggt upp, innan allt folk kom.



Den dagen jobbade jag 13 h. Det var väldigt skönt att vara ledig på onsdagen då. 

Onsdagen blev det en del bokföring vid datorn. I torsdags flyttade jag stor hästarna till ny hage, de har gått tillsammans med lill Nisse i en "bantarhage" o käkat upp lite gräs. Det brukar vara en bantarhage, då den är liten o inte har så mkt gräs, men eftersom ingen har betat där i år än så är det ändå en hel del att äta för en liten shettis. Nu har bantar hagen fått lite mindre gräs, o jag har delat av den lilla hagen så den är ännu mindre. När stor hästarn käkat av lite mer i den nya hagen kommer Nisse få gå med dom igen. Det är en del pusslande så Nisse inte får i sig för mkt gräs. Även stor hästarna är lite väl runda om magen så vi försöker ha inne dom i stallet några timmar om dagen. Det brukar de tycka är skönt för då kan de oxå sova en stund utan alla flygfän.

Så i går var det då Midsommar. Mor o Far har fixat o donat i många dagar för det skulle bli fint hos dom. Vi startade på fm med att plocka blommor tillsammans med med grannfamiljer. Sen blev det härlig sill lunch med en mängd tillbehör.



Efter lunch blev det till att klä midsommarstången.



Sen givetvis dans kring den.





Efter det fick jag hjälp att ta in hästarna. Givetvis ville barnen borsta lite, vilket de fick en liten stund. Sen blev det jordgubbar, grädde o kaffe!

Under eftermiddagen droppade de in ytterliggare en granne (från Fagersanna!) samt två av mina systrar med familjer. Grillen startades o allt möjligt gott kött lades på, oxfilé, kycklingfilé, lamm o kotlett!



Walter somnade i mormors famn vid 21 tiden, Julia gick i säng vid halv tolv!! Idag söndag vaknade Walter kvart i sju medans Julia nog kommer sova en bra stund till!

Hoppas även DU hade en trevlig Midsommar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0