Händer inte mkt här!

Känns inte som det händer så mkt just nu. Men börjar man fundera så händer det massor. Djuren flyttades igen i går till nya hagar. De var mkt ovilliga att flytta för ovanlighetens skull. Brukar bara vara att vissla på dom vid grinden så kommer de i full fart. Jag brukar dock alltid gå efter så alla kalvar kommer med. Men i går fick jag verkligen bekänna färg som "vall hund". Det är ju bra för motionen kan man ju säga....

I lördags var jag iväg på träning med min häst Quatro, två pass på en dag. Det var jobbigt för både mig o hästen. Men välbehövligt. Vi fick lite läxor att jobba på med hemma. Bland annat att använda markbommar mer när jag rider på ridbanan. Han blev nämligen VÄLDIGT rädd när vi skulle trava bommar på träningen. Var nog säkert mer än en meter över i ett jämfota hopp, tur man satt kvar!!

Här hemma mockade Fredrik ut djupströbädden medans jag var o roade mig. Två av mina syskonbarn var här o hjälpte till med våra barn. Julia åkte med en granne in till Tibro o var med o sprang, hon kom sist enlig henne själv...... Men det var roligt ändå.

Hade tänkt premiär grilla i grillstugan i söndags, men ett kalas i Fagersanna var på schemat så det får bli till helgen om vi hinner. Skogselmia o köttutlämning på det schemat än så länge, förutom det vanliga, ridskola o allmänt djur flyttande.....


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är mycket som man borde göra med sina pållar men som inte blir av när man är ensam. Därför är det ju kanon att åka iväg då och då.

Jag märke också en sådan sak när jag skulle visa Chamonix i ridhuset. Jag har eget ridhus och hästen är två år men aldrig varit i ett ridhus eller ens beträtt vägen dit. Blev lite halabalo men det gick ganska bra ändå. Hon är snäll att leda till och från hagen, kan stå uppbunden i gången och är duktig med att lyfta hovar mm men där går gränsen. Dags att ta tag i resten nu kanske?

2011-05-25 @ 10:43:12
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Ann T

Har longerat Q över bommar nu både måndag o onsdag. Idag hoppas jag kunna hinna rida i padocken o trava över dom uppsuttet. Så det blir nog bra tillslut. Sen får vi ta tag i det där med hoppningen. Men ska se om jag kan hitta lite långa band så jag kan löshoppa honom hemma, så det blir mer naturligt o inte så stor grej av det hela. Du har ju så många hästar oxå som ska hinnas med. Jag vet hur det är, man hinner bara släppa in o ut, mocka o borsta av dom. Skönt nu att faktiskt bara ha en! Men det var mysigt med hela stallet fullt med sina egen, men det kostar ju skjortan!

2011-05-26 @ 09:11:20
URL: http://soroset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0