Träningsvärk

Ja det märks att man inte är igång o fixar djuren var dag. Känns i hela kroppen idag. I går gjorde jag hela skötseln med kossorna själv. Skrapning av plattan, inklusive handskrapning, påfyllning i foderhäckar, halmning, vilket innebär rullning av halmbalar inklusive ströning. Och eftersom vi har tre kor i kalvningsbox innebär det oxå en hel del bärande av vattenhinkar till dessa. Dessutom red jag en ny runda med kusen så det var många stopp på vägen, mkt övertalning och en hel del skänkel behövdes. Men vi kom runt med endast två avhopp från min sida, frivilliga alltså.

Sen va det badhuset i Karlsbort på em med barnen o en granne. Julia ska börja simskolan på tisdag så hon skulle ta några grundläggande märken innan dess. Stackars barn, det var första gången de var i ett badhus, men ngn gång ska ju vara den första eller?

Walter somnade givetvis i bilen hem så han missade fredagsmyset.

Idag har vi hunnit med att göra morgon fixet hos korna och släppa ut hästar. Jag o Julia har varit på ridskolan i Mölltorp för sedvanlig lördags lektion. Hon har dock meddelat att hon inte vill rida lektion längre. Men Nisse vill hon ha kvar o rida på. Hon tycker inte det är roligt att fröken ska bestämma vad som ska göras!! Men vi har kommit överens om att hon ska gå de gånger vi har betalt för sen får vi se vad hon vill. Just nu är det skridskoskola hon vill istället. Julia följde med en kompis hem efter ridningen och nu har Walter en kompis här o leker. Har hunnit mockat hos hästarna, men kossorna är inte klara än. Det får bli mellan det att Walters kompis åkt hem och jag ska åka o hämta Julia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0