Blåst o regn

I söndags var vi då äntligen och hälsade på i Lilla Spännefalla där vi hoppas kunna skicka våra djur from första slakten för säsongen. De har tyvärr blivit lite försenade men hoppas inte bli allt för försenade med starten. Vi hade trevligt samtal över en eller kanske blev det fler koppar kaffe o goda hembakta bakverk. Vi tog ju inte med våra barn då Walter hade vattkoppor, dock på utläkning. Men vi får försöka åka tillbaka ngn gång så våra o deras barn kan leka lite.

I måndags var det då dags för Walter att kunna åka till dagis igen. Han har faktiskt längtat lite. Inte roligt att bara vara hemma med mamma o pappa. Julia har ju varit på skolan.

I tisdags va målarna här o började med taket i köket. Vi hade väl tänkt fixa det där själva, men NÄR ska man hinna.....,. Lika bra att ta proffs. Det blir ju bättre då oxå. Vi hoppas oxå att snickaren kan komma o göra klart en vägg så målarna kan tapetsera klart så snart taket är färdig målat. Taket ska bli vitt o är idag trä, så det blir några strykningar.

Mina jobbardagar i Skara försvann i ett nafs, mkt att göra då man ligger lite efter när man varit iväg på resor. Men kanske kommer jag ikapp ngn gång!

Idag har jag varit hemma o jobbat. Hovis var här på morgonen o fixade hästarnas fötter, välbehövligt för alla tre. Nu vågar jag rida på Quatro igen, hans skor satt knapp kvar de sista dagarna. I morgon blir det till att flytta lite kossor igen. De är inte speciellt glada över att vara i den hagen de är just nu. De tycker de har ätit upp allt gott! Men de får allt vänta tills i morgon.

Idag har det blåst o regnat igen. Men enligt väderprognosen ska det nu bli lite bättre. Vi får hoppas de har rätt denna gång. Vi behöver verkligen lite fina dagar så vi kan komma ut på gärdena och slå vårt ensilage. Vi har än inte så det räcker till alla djuren hela vintern. Så hålla alla tummar ni kan att det håller upp nu ett tag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur vet du att bakverken verkligen var goda???

Du var ju trots allt så duktig och åt ingen (vilket jag dock inte var ledsen för, desto fler blev ju över till mig :-)).

MVH Linda i Spännefalla

2011-09-22 @ 21:52:53
URL: http://lillaspannefalla.se
Postat av: Ann

Eftersom Fredrik inte ville kvällsmat när vi kom hem förstod jag att han inte å ätit en för att vara artig....han åt nog min ransion oxå . :-)

2011-09-23 @ 06:37:47
URL: http://soroset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0