Hemma idag igen

Jaha då var vi hemma då. Jag, Walter och Julia. Walter hostar fortfarande och Julia har studiedag o skulle egentligen varit på Fritis men roligare att vara hemma tyckte hon när det gick. I går va Walter med mormor o morfar hela dagen, så jag kunde jobba en dag i alla fall.

Han har ingen feber, lite förhöjd i går morse, men ingen i går kväll eller idag. Men har jobbig hosta, den som han alltid får när han är förkyld. Svårt att bedömma om han kan gå till dagis tycker jag. Hostan är ju jobbig, men det märks inte ngt på allmäntillståndet. Men kan ju göra det när han kommer till dagis.

Just nu leker barnen djursjukhus. Jag har fixat lite med fakturer och bokföring. Tänkte ta o fika om en stund. Sen får vi se vad vi ska hitta på idag. Ser ut som att det blir en fin förmiddag i alla fall. Kan komma lite stänk i em. Kanske kan jag fixa kossorna då om barnen kan vara med eller hos grannen.

Man kan verkligen se hur gräset växer nu dag för dag, lite sol o tvåsiffriga grader gör ju direkt att det växer så det knakar. Regnet som kommit gör ju oxå att det får fart. Ser ut som helgen och valborg kommer bjuda på fint väder, om nu prognosen stämmer. Då kommer det nog fixas i varje trädgård här ute i Sörsoet. Det märks att det är vår för på helgerna är det mkt bilar vid stugorna här ute i Söroset. Alltid trevligt när det vaknar till liv här ute. Livet går ju vidare här ute även den kalla årstiden, men inte så mkt folk här ute då.

I måndags kväll var vi på ridskolan jag o Julia. Denna gång hade hon Morris, en riktigt räser shettis.... Lite otäkt tyckte hon då han travade väldigt med sina korta ben. Man hon klarade det bra och jag hoppas hon kände sig stärkt efter att hon klarade det så bra. Denna gång kunde de rida i hela ridhuset !! Då det inte var ngn träning i andra delen. Det känndes nog stort med dessa små ponnies i hela STORA ridhuset. Julia rider ju helt själv nu så jag kan sitta o titta från läktaren.

I går tisdag red jag på Harry en stund på ridbanan. Fick rätt galopp varje fattning, jippi. Gick bra i traven också så vi red inte någon längre stund. Skrittade sen ut en sväng med Helena o Toffi. Trött häst hade jag trots kort ridstund. Idag skulle jag behöva komma ut i skogen en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0