Sovmorgon ?

I det här huset är det inte lätt att få någon sovmorgon. Antingen vaknar Walter, eller så är Nellie hungrig o sen vill hon ut. Idag sov Walter i alla fall till sju. Men Nellie pep tidigare, men vi lyckades ignorera henne så hon la sig igen. DÅ börjar de där J--kla kajorna att försöka bygga bo i vår skorsten som vanligt...... Det bunkar o skrapar o håller på. Så det var bara att kliva upp, för det va helt omöjligt att sova ngt mer. Så upp före sju idag igen!

Än sover Julia i alla fall. Skönt. Vi var hos trevliga grannar igår på trevlig påskaftons middag. Mkt god mat o trevligt sällskap som vanligt. Så vi var ju inte i säng så jätte tidigt.

Fredrik är nu ute o fixar staket redan, skulle ta kossorna efter fm fikat, då det förhoppningsvis har tinat på plattan. Hoppas det är sista natten med rejält kallt nu. Ser ut på prognosen att det ska bli soligt o fint idag men sen regna o va pluss grader resten av veckan. Så kossorna får allt vara inne ngn vecka till i alla fall. Snart snart hoppas vi det går att släppa ut dom. Men ingen idé att släppa dom när de bara trampar sönder betet.

I em kommer de ut från Skövde Ridsport o jag inackorderingen ska prova sadlar på våra hästar. Jag hade ute Linda för att prova mina sadlar bara ett par dagar efter det att jag hämtat Harry, tyvärr passade inte min ena sadel så jag måste hitta en ny. Troligen har jag hittat en men vill vara säker på att den ligger bra, det är så tråkigt om hästen får ont i ryggen för att sadeln inte passar. Harry har en kort rygg som är svängd samt att den är väldigt platt så sadlarna glider i sidled. Men vi håller tummarna vi hittar en sadel som passar idag. Så jag slipper rida i dressyrsadel hela tiden, för som tur va så passade i alla fall min dressyrsadel på honon, så jag har haft ngt att rida i. Men inte så smidigt att rida i dressyrsadel i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0