VAB

Walter blir hemma med mig idag. Krupphosta igen. Så det blir nog inte många avbockningar på min att göra lista idag. Men så är det ibland.

I går morse släppte jag hästarna för första gången för säsongen i sommarhagen. Det är en bit att gå, men det är bra de redan nu kan börja äta av gräset när det går inne på nätterna och äter hö. Det blir bättre för magarna på dom. De har ju en stor vinterhage där det kommer en del gräs oxå, men i sommarhagen har det ju inte gått några djur på hela vintern. Det var omtykt kan jag meddela och de hade inte rört det hö jag la ut till dom. När Helena tog in Toffi för att åka o träna på em fick Harry flöja med hemåt o gå i "vanliga" hagen. Ville inte han skulle vara helt själv i sommarhagen första dagen han va där. Så det blev en halvdag i sommarhagen första dagen, kanske bra för magarna för det fanns en hel del gräs där att pilla i sig.

Igår fm var Fredrik o barnen iväg o åkte kross. Jag hade en del att fixa med här hemma, bland annat harvade jag ridbanan efter lördagens löshoppning. Putsade sadeln som jag måste sälja o fotade den. Fixade mat som var klar precis när de hungriga MC gänget kom hem. Walter åkte dock direkt med en kompis hem från krossen, man får passa på när han vill!.

Efter lunch gick jag och Julia in till grannen, där en syster till mig samt hennes ena dotter hade kommit o hälsat på. Vi tog sen en promenad hela tjejligan. Julia skulle på kalas till en granne på em så vi passade på att lämna henne när vi passerade.

Pappa och Fredrik la i en av båtarna för att kunna sätta i staketen i sjön. Vi har förhoppning om att kunna släppa ner ko gruppen ner till sjöbetet till helgen. Hoppas även kunna släppa ut ungdjursgruppen i helgen. Får se hur vi löser det med de tre kvigor som ska gå till slakt bara. Kanske får de går kvar inne.

Nej, nu vill Walter hitta på ngt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0