Halm

Blev inget Mölltorp på söndagen då vi vi frukostbordet satt i spånade hur vi skulle göra för att barnen skulle få större plats. Vilket resulterade i att vi möblerade om hela övervåningen. Julia har nu vårt sovrum, Walter har mitt gamla kontor, jag har kontoret i Julias gamla rum, Walters rum ska bli garderob till mig o Fredrik. Vi har ställt vår säng i hallen. Har en ide om hur vi ska få det lite mer ombonat, men det får vi ta senare. Allt detta tog i stort sett hela söndagen i anspråk. Sen va det bara att jobba igen mån-ons. I torsdags va barnen hos storkusinerna o badade i deras pool större delen av dagen, fick ledigt från fritis i dagis. Jag hade tid för massage i Skövde o passade även på att handla lite. Kollade även lite inredning till vår nya garderob, men fick inget med hem, bara broschyrer. Ska sätta mig o rita o se vad vi behöver för att sen få lite kostnadsförslag.
Denna veckan har det även varit "halm skörd". De tröskade i onsdags så Fredrik började att lufta den nästan direkt, va tjockt i strängarna så det fick bli långsam körning. Körde över allt två ggr på onsdagen o en gång på torsdagen. På Torsdagen började de även att pressa halmen samt köra av den från gärdet. Igår körde Fredrik skytteltrafik med traktor o lastbilssläp mellan oss o Fimmerstad där halmen köps. Fick hem bra mkt, idag är det två lass kvar, sen har vi 320 balar fin halm här hemma. Nu ska den stå ett tag ute innan det är dax att köra in den i halmladan.
Idag är det kräftskiva hos mor o far, alla systrar med familj kommer, så det blir fullt hus. Sen är även bastun uthyrd igen i kväll. Måste under dagen gå ner o se så det är OK invändigt. Ev köra ner mer ved o kanske grillen. Det kan bli lite varmt så här års när man grillar i grillstugsdelen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0