Hela veckan i ett svep...

I veckan har jag hunnit vara i Danmark på möte under måndagen. Blev sent i säng på måndagen, men för att få några fler timmars sömn blev det på hotell i Skara. Det innebar jag inte hade så långt till jobbet på tisdags morgonen. Väl hemma på tisdagen va det till att packa gympa väskan till Julia då första gympapasset va i onsdags. Inga läxor än, vilket är en stor besvikelse för en sju åring!
I torsdags på en av mina "lediga" dagar va det dax att ta ut veterinären för att den årliga vaccinationen mot influensa. Efter det kom Malin o vi tog en tur med Harry o Nisse (med kärra bakom). På fredagen va det dax för hovslagaren att verka o sko om hästarna. Detta görs var 6:e-8:e vecka. Medans hovis va här kom ett par sommargäster o meddelade att våra kor va ute i skogen! Hjälp! Det händer så sällan så man har ingen rutin på det (vilket iof är bra). Ringa till pappa gör assistans. Tog med en höbal o sen snabbt iväg med fyrhjulingen. Det visade sig att ca 1/3 av djuren va ute. Troligen ett vilt djur som rivet ner eltråden. Men det var ganska lätt att med hjälp av höt få in de djur som va ute. Sen fick vi laga staketet, vilket va lätt gjort det första. Men vi insåg att det inte va ngn ström i tråden. Så det blev för mig att gå runt hela för att hitta felet. Laga där det va trasigt osv. Vi har mkt staket så det tog hela dagen. På kvällen åkte hela familjen till Karlsborg för att kolla Enduro åkarna, vi käkade lite oxå innan vi åkte hem o jag stöp i säng. I går lördag åkte Fredrik till Karlsborg utan oss. Jag tog en tur med kusen på förmiddagen medan barnen var hos mormor. På eftermiddagen åkte jag o Julia o provade en liten söt ponny, men tyvärr va den lite för pigg för henne. Väl hemma blev det matlagning o sen lite tv.
Inatt har hästarna fått vara inne o väl ute nu har de stora regntäcke. Känns som hösten är här. Nu ska vi flytta kossorna innan Julia ska iväg på ridskola!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0