Ridläger

Igår började dagen tidigt med att jag tog in Nisse medan Fredrik fortfarande va hemma o barnen sov. Sen åt jag frukost o plockade ihop de saker Julia skulle behöva till sig själv på lägerdagen. Väckte barnen o fick i dom lite frukost för att sen få på de kläder. Ut o sätta på transporten, lasta grejorna o sen fixa ordning Nisse inför resan. Vid nio kom svärfar för att hjälpa mig få på honom på transporten. Nisse är ganska svårlastad, inte rädd som det verkar, utan vill bara inte. De är starka de små liven! Efter en stunds bråk, stegringar, läggningar fick vi o alla fall in honom o kunde komma iväg. Vad skulle jag gjort utan bäste svärfar! Väl på transporten skötte sig Nisse väldigt bra även när vi kom fram på nya stället. De började med att göra iordning hästarna för första ridpasset. Jag o Walter va kvar en stund o tittade på. ( Tyvärr har jag problem med upplägg med bilder på bloggen fortfarande. ) Efter en stund åkte vi hem för att fixa mat till oss två medan Julia blev kvar. Sen åkte vi o hämtade henne vid fyra igen. Hon hade haft en rolig dag, men roligast va studsmattan på loftet! När det gäller ridningen hade hon tom galopperat några steg på eftermiddagen, lite läskigt tyckte hon visst. Nisse har varit kvar över natten o vi ska köra Julia dit igen snart för en sista dag på lägret. Julia i går kväll i sängen "mamma, när jag blundar ser jag ridfröken".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0