Ridskola o fotboll

Julia fick en riktigt bra ponny på ridskolan i söndags förmiddag. Bra för hennes självförtroende, hon tyckte ju dessa va lite stora för ett halvår sedan o gick därför över till shettis ridskolan i Töreboda. Så nu hoppas vi att det fortsätter på denna vägen.

Igår va det Walters tur för ridskolestart o då på nämnda shettis skola, som mu dock är flyttad till granngården. Walter va i alla fall riktigt duktig, dock lika okoncentrerad som sin syster när jag går bredvid, o pratar om ditten o datten. Får påminna hela tiden om att lyssna på ridläraren, en manlig sådan för ovanlighetens skull.

Idag har Julia varit på son första fotbolls träning. När en lat liten sjuåring säger hon vill spela fotboll är det ju bara att försöka få till allt vad gäller skjutsning osv. Det är inte så lätt att få till allt, speciellt när jag jobbar så långt bort o har 45-60 min enkel resväg. Försöker börja tidigt så de slipper allt för långa dagar. Fredrik brukar köra till buss o dagis på morgonen o jag hämtar. De sista veckorna har jag varit på jobbet 6.20, då jag kommit upp en bit före fem o inte har några hästar att släppa ut eller kor inne att titta till. Det innebär att jag nästan hann jobba 8 timmar i måndags trots att Walter skulle vara i Töreboda kl 17. Däremellan skulle jag hinna hämta barnen, hem med Julia, byta om, fixa lite mellis att ha med o sen snabbt i bilen igen!
Idag kom jag hem sent pga möte på jobbet, men snälla mormor o morfar hämtade barnen, o Julia åkte till träningen med bästa grannarna! Vad skulle man göra utan alla runt omkring som hjälper oss! I morgon är det möten för mig hela dagen men inget inbokat på kvällen vad jag vet. Kanske orkar o hinner man då tvätta o diska lite då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0