Skolstart

I fredags va det skolstart för Julia. Hon börjar ettan i år stortjejen. Första dagen va en mkt kort dag med föräldrarna med hela tiden. Mest information o presentation av lärare osv. På em va även jag o Julia tillbaka i skolan för enskilt samtal. Lärarna ville veta vad eleverna kan så här innan så de vet vart nivån ska ligga. Julia kan läsa riktigt bra redan, det är vissa bokstäver hon behöver hjälp med. Räkna mattetal kan hon lite oxå. Skriva är det sämre med. Nu hoppas hon på mkt läxor, hon va mkt besviken förra året då de bara fick två st där vi föräldrar skulle skriva en del. Vi får väl se hur länge hon är glad i läxor! På måndag börjar skolan lite mer på allvar. Hon ska åka buss dit o gå full dag, sen fritis efteråt. De skulle väl mjukstarta sa fröken, så det blir nog bra.

Själv åker jag på möte i Danmark på måndag. Åker redan i kväll så jag slipper gå upp kl två inatt. Landar igen vid tio på måndags kvällen i Göteborg för att köra hemåt. Lyxar till det med hotellnatt i skara så jag slipper bara hem o vända o knappt sova. Hinner ju ändå inte träffa familjen på natten. Tjänar två timmar på det vilket är mkt när det gäller natt sömnen. Hoppas på så sätt slippa huvudvärk som ofta kommer när rutinerna ruckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0