Trötta idag

Igår några timmar hade Walter lekkompis här, så jag kan lugnt säga det va full rulle! Jag fixade lite både här o där, lite tvätt o disk som vanligt. Efter lunch tog vi in Harry o Toffi, Helena skulle tävla på kvällen o ville han skulle få möjlighet att vila en stund. Sen var det snart dax att åka o hämta Julia igen, nu skulle ju även Nisse med hem. Medan de gjorde ordning hästarna efter sista ridpasset lastade jag in alla saker som vi tagit med oss. Sen kom vi ju till det jobbiga dilemmat att få in Nisse i transporten. Som tur va så hade vi ju proffs hjälp. Fick hjälp av ridfröken samt en hästvan mamma. Men det blev en del bråk, stegringar, försök att dra osv. Men vi fick i honom och passade även på att lasta honom ytterligare två ggr för övnings skull när vi ändå var flera. Borde öva med honom mkt o ge honom lite gotta när han kommer in för att sen backa ut igen, utan att åka. Men vart finns den tiden? Väl hemma lasta ur allt i en enda fart, av med transporten för att Helena skulle ha den. Ner med barnen till mormor o morfar o sen iväg igen för att skjutsa Fredrik till en bekant då de skulle upp o flyga, som vännen fått i present. Väl hemma hade Malin min medryttare börjat rida på banan, skulle hjälpa henne lite. Då ringer Fredrik, glömt sin jacka, plånbok o kamera. Bara att sätta sig i bilen för ytterligare en resa genom Lagefors, blev totalt åtta på en dag, rekord? Han hjälpa Malin en lite stund ialla fall. Väl hemma igen släppte vi ut hästarna i vinterhagen för att de ska få äta lite gräs. De har gått ett bra tag i mindre hagar med lite gräs, men nu känner vi de behöver lite mat igen. De får nog flytta lite fram o tillbaka för att inte bli för tjocka, speciellt mina två. När jag va ute o körde de sista vändorna så va barnen med o la i kräftburarna inför årets premiär fiske. Men morfar o min morbror tog upp dom sen på natten, så vet ännu inte om det blev ngn fångst. Det är lite segt i huset idag då vi alla kom i säng sent. Hoppas man kan komma igång om en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0