Oj så tiden går. Jobbat min första vecka e...

Oj så tiden går. Jobbat min första vecka efter långledigheten. Fast rätt ok när man bara jobbar tre dagar. Inga kalvar på ett tag nu. Måste oxå börja kolla runt på tjurar. Lutar ev åt Hereford denna säsong! Få se vad det blir. I går va jag o Fredrik på 40 års fest, inte annat än man är lite seg idag. Barnen sov över hos farmor. I går va jag o provred hästen igen, denna gång i ridhus. Lugn o trygg häst, hittade väl inte knapparna helt men hon har endast ridits i skogen den sista tiden så vad kan man begära andra ggn man rider ny häst.man är ju ingen stjärnryttare. Ska fundera o ge mitt beslut till ägarna i början av veckan. I veckan som kommer måste vi ta ut veterinären o kastrera kalvar. Borde inte va ngn avhorning i år hellee. Ang slakt avvaktar vi fortfarande besked från nya slakteriet.men vi ska se till det inte blir hämtning i sportlovs veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0