Åska

Det hann vara sommar o solsken några dagar innan det kom regn igen. Vi har legat på stranden o myst m, bränt oss lite givetvis, barnen mest legat i vattnet. Vi har fått in lite hö på skullen, hö i storbal från en granne. Inte så många då höt vi lägger upp vid denna tid ofta inte håller sig bra året ut. Det blir dammigt o förstört troligen av fukt från kossornas djupströbädd, ändå har vi byggt en vägg så det inte ska bli så, men det har inte hjälpt. Lite hö är ändå bra att ha när vi börjar ta in hästarna o det är för varmt att öppna en ensilagebal till två o en halv häst. Igår åskade det rejält här i två omgångar på em. Precis kolsvart på himlen o sen blixtrar som sken upp allt. Fantastiskt skådespel. Hunden tycker dock inte om det o känner på sig långt innan det börjar. Julia o Nisse red en lång tur igår, hon ville träna inför lägret hon ska på i veckan. Så jag fick en lång promenad i ganska lugnt tempo. Mkt flugor, knott o blinningar som gjorde det mindre mysigt. Efter det tog jag o longerade Harry i värmen mellan åskvädrena. Har tyvärr haft en del huvudvärk de sista dagarna så kände att jag inte orkade att rida idag heller. Tur att Malin rider några ggr i veckan nu så han motioneras. Hoppas rutinerna kommer på plats igen när jag börjar jobba om en vecka. Det kom minst 20 mm regn igår så det stod vatten på gärdena igen. Kommer väl förhoppningsvis sjunka undan snabbt om det inte kommer en massa regn till, men ser ut som det ska bli uppehåll idag i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0