Bild problem

Blir lite dåligt med uppdatering här när det inte funkar att skicka blilder o text som meddelande. Måste ta tag i det ngn dag.

I fredags va barnen hemma med mig då Walter skulle till tandläkaren o öva på att laga tänder. Han skötte sig fint. Vågade inte ha sugen i munnen men vågade ta sov droppar (besövning). En övning till i augusti blev inplanerat.

Efter tandläkaren blev det en sväng in på nya klädaffären i Tibro. Hittade ett par piratbyxor till mig. Sen blev det skövde o premiärbesök på Hööks. Väldigt utplockat men blev några grejor. Tyvärr en gräsreducerare till Nisse som va för liten, så får åka o byta den.

Blev även ett besök på sportiumbutiken i samma hus. Ett par piratbyxor till för mig! Därefter blev det Max o lite mat i magen.

Ett besök på Elina Esplanad går ju inte att undvika när man är i skövde, lite presentinköp o mat givetvis. Sen hem o packa in i kyl o frys.

Fredags kvällen tillbringades i Karlsborg kollandes på högljuda motorfordon. Motorcycklar, fyrhjulingar, bilar o monster trucks som gjorde konster.

I går Lördag tog vi in kogruppen med tjuren i ligghallen. Vi skillde av tjuren som skulle till en granne för nya damer att betäcka. Gick väldigt smidigt o han gick lätt på transporten oxå. Sen fick Lille Skutt rent o fint i buren medan Julia va ute o gick med honom lite på gräsmattan.

Sen va det redan dax att laga lunch. Kycklinggryta med kantareller o wokgrönsaker med vildrismix till. Va väl inte barnens favorit, men min! Efter lunch tog jag o Julia in Nisse o Harry. Walter åkte med Fredrik i traktorn o sladdade vägen. Julia red o jag gick bredvid på en promenad runt sommarstugorna. Walter slöt upp efter ett tag o red oxå en sväng, så både jag o Nisse fick rejält med motion. Hade sen tänkt longera Harry men tiden räckte inte till det. För vi hade bjudit in grannarna på mat till kvällen som det var dax att ta tag i.

En riktigt trevlig kväll blev det som det brukar med goda vänner. Julias bästis sov över ovde sover än. Walter o jag själv har varit uppe ngn timme trots sen kväll igår.

Idag blir det nog lite motorcross åkning på fm och på em blir det kalas hos en av mina systrar. Sen är denna helg till ända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0