Lugnt o skönt

Igår tog i stort sett hela familjen det lugnt. Ja inte Fredrik då som högtryckstvättade hela ligghallen o plattan utanför. Fint blev det han höll på långt in på kvällen. Julia tog rejäl sovmorgon till halv elva, Walter vaknade rätt tidigt som vanligt. Det blev det vanliga gjort hemma, damsugning, tvätt, ur o i med disk i maskinen, bäddade rent i alla sängar. Walter roade sig att va med Fredrik på fm tills Julia vaknade sen hade de skoj med vattenbalonger en stund. På em ringde vi farmor o frågade om barnen fick komma o sova över, de pratar mkt om det, tycker det är så mysigt. När jag ändå va ute o körde åkte jag o handlade lite mat oxå. Sen hem o satte mig o läste klart min bok innan jag började med maten till oss två. Efter maten tog vi oss en avkopplande stund i bastun. Idag har till o med jag kunnat sova sovmorgon, ngt jag vanligen har svårt för, men resultatet är som vanligt de få ggr det händer, huvudvärk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0