Cross o tokiga ungdjur

Idag har Fredrik o barnen varit på motorstadion o kollar när de tränade inför SM tävlingarna. De hann även äta korv o glass!

Julia är riktigt pigg idag. Ingen feber o har ätit riktigt bra. Tycker inte penicillinet är så gott, men vem tycker det?

Jag passade på att rida en sväng när de andra va iväg. Lyckades att inte få ngt regn på mig. Tur jag inte va ute nu, himlen har öppnat sig i det vräker ner regn. Ridbanan ser mer ut som en pool! Ute på ridturen kom vi till ett ställe där det brukar gå ungdjur varje sommar, där en har bjällra. Harry har inte sett detta förut antagligen, vi kom i galopp o rätt som det va var vi utanför vägen. Nä nä tänkte jag, påt igen. Men årets ungdjur verkar väldigt sällskapliga o nyfikna. Kom till oss o Harry vände o for helt okontrollerat hemåt, fick stopp efter så där 10 meter. Hoppade då faktiskt av o ledde förbi. Knappt vi löste det, för de där ungdjuren for i hagen värre än ystra hästar bredvid oss. Fick gå en bra bit innan kusen gick att komma upp på igen. Inte konstigt man ibland undrar om man skulle köpa en kanin till i stället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0