Nej!

Nu vill vi inte att barnen ska vara mer sjuka. Walter har feber idag, nästan 39 grader. De ska ha midsommar fest på dagis idag, men det blir för honom att va hemma med mig idag då. Jag är ledig från Skara jobbet idag, o hade ju tänkt få en del gjort på förmiddagen, men det får bli en annan dag.

Fredrik är heller inte helt kry, verkar ha feber, ont i kroppen o hosta. Så det är väl bara o vänta på att jag själv blir förkyld oxå. Har ju peppar peppar klarat mig bra nu ett tag när barnen varit sjuka. Fredrik är ju lite nedsatt som är så stressad just nu, han kommer säkert bli liggande på midsommarafton när han vågar känna efter om han är sjuk.

Igår tog vi en ridtur på banan med Nisse, han va jätte duktig. Lite lat men det är bättre än tvärt om. Det märks att Julia mognat o blivit duktigare. Hon red honom jättebra o med en ponnyputa når hon ju oxå ner för att skänkla. Nästa gång blir det nog till att hon har ett spö i handen, lättare att styra rätt när det går framåt. Även Walter va med o red. Han har inte velat rida själv o styra innan, men igår ville han prova, jag fick inte hålla o inte gå med. Men gick bredvid gjorde jag ändå! Julia skulle va med o instruera Walter, för hon är ju expert nu. "foten längre ut på stigbygeln, ner med hälen. Då får du bättre balans. " hon har snappat upp en del ändå på ridskolan fast hon ser helt okoncentrerad ut :-).

Hade även med Harry in så jag borstade honom när barnen gjorde ordning Nisse. Sen när jag lagt barnen kunde jag bara gå ut o sadla o tränsa Harry för min ridtur. Blev en kort stund på banan o sen en skrittrunda med Helena o Toffi som sällskap. På banan gick det riktigt bra, fick till några riktigt bra galoppfattningar i båda varven. Mjuk o fin i traven. Vill inte sitta o nöta där när allt går bra, så det blev inte så lång stund, men med skrittrundan blev det ngn timme ändå. Han skulle verkligen behöva minska lite på matintaget så han orkar mer. Men jätte svårt med allt gräs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0