Regn regn regn....

Då kom det regn igen efter en hel dag utan nederbörd o riktigt skönt väder, eftermiddagen i går va riktigt härlig.

På torsdags morgonen va jag efter barnlämning en snabb sväng på redovisningsbyrån för att få reda på 2011:s resultat o få med våra färdiga deklarationer. Inga stora överraskningar. Sen blev det hem o sitta vid datorn med lite bokföring igen. Vi är ju ett väldigt litet företag, men ändå känns det som en hel del pappersarbete. Då tänker jag på hur större företag måste ha det. Jag ser ju hur mkt det är på mitt jobb o hur invecklat det är där, är då så glad att jag inte jobbar på ekonomiavdelningen där!

Julias avslutning i torsdags firade vi med färska jordgubbar o glass, mumma. Tyvärr blev vi inte så många vid bordet tillslut då Fredrik inte kunde följa med hem, han va i alla fall med i kyrkan, sen iväg igen som ett skott, hemma vid 23 tiden (tror jag, jag sov). Morfar hade sin gubba träff. Så det blev jag själv, Julia, Walter o mormor. Men fler jordgubbar till oss :-).

Det var en väldigt speciell avslutning för vår familj i år. Det va ju Julias första men även farmors sista! Hon har jobbat i Ransbergs skola i många många år. När jag gick i skolan där va hon skolvärdinna om jag inte kommer i håg fel. Jag kommer ihåg att jag redan då tyckte väldigt bra om henne. Hon blev avtackad i kyrkan av rektorn o fick en riktigt rungande applåd av alla i kyrkan. Så nu är hon pensionär, stort grattis Ann!

Det kommer bilder, men ligger i dator uppe, nu sitter jag nere med Walter medan sjusovarna snussar där uppe. Det är ganska smidigt att skriva inlägg från mobilen nu när jag hittat en app, men bilder är svårare då uppkopplingen inte alltid medger det.

I går blev det till att skjutsa Julia till fritis, nu går det ju ingen buss. Sen Walter till dagis, hem o fixa lite inne. Sen blev det faktiskt en ute runda med kusen tillsammans med min medryttare på Toffi. Det va skönt o välbehövligt att rensa skallen. Väl hemma blev det mer jobb inne o vid datorn innan det blev dax att hämta barn vid 14 tiden. När vi kom hem fikade vi med glass o bulle på altanen innan vi började jobba. Vi satte upp en grind i en hästhage som vi missat, höll på att gå illa då jag släppte hästarna där på förmiddan, men upptäckte det innan de sprang ut på det nysådda! Sen blev det till att ge korna mineraler o salt, harva ridbanan fick jag visst göra själv för barnen hoppade av hos mormor o morfar när vi passerade.

Sen blev det dax att fixa mat. Blev grillad ryggbiff med potatisgratäng på altanen. Sen fredags mys i soffan framför Tvn.

Idag blev det sovmorgon till strax efter sju för mig o Walter. Vi får väl sen när resten av huset vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0