Klassfotboll o kusinträff

Igår satt jag en lång stund vid datorn på förmiddagen. Svensk mjölk har bestämt att vi köttbönder ska använda samma program som mjölkbönderna som stalljournal. Så nytt program har installerats, ingående balans lagts in. Rättningar gjorts osv. Lite jobbigt att lära sig att jobba med nytt program. Tog en stund innan jag fattade hur jag skulle rapportera ut det tre kvigor som gick till slakt. Men tror jag fick till det till slut.

Hämtade Walter på dagis innan Julia kom med bussen, tänkte han kunde vara kvar hemma med kusinen som kommit. Men han ville inte, så han fick åka med o handla. Julia behövde nya tennisskor samt benskydd. Det är klassfotboll idag. Julia har "glömt" att säga att hennes skor är för små. Så i sista minuten fick det bli. Mat behövde vi oxå. Tidsoptimisten jag, trodde jag skulle hinna hem o lämna barnen innan min massagetid i Fagersanna. Men det gick inte. Som tur va min syster hemma så de kunde va hos henne, jag blev bara lite sen.

Väl hemma in med varor i kylen. Lite mat i magen. Fika hos mor o far, sen flytt av en grupp djur. Barnen skulle sova i min ena systers husvagn med två storkusiner på natten.

Jag tog mig en liten ridtur på ridbanan o hoppade några skutt med Harry innan det va sängdaz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0