Halmen inne

I måndags åkte den in, halmen. Längre klarade han inte vänta, Fredrik. Så nu är ladan full med halm från golv till tak. Hoppas nu det räcker hela säsongen.

Vi har oxå hunnit flytta kor, de går nu i stora hagen bakom laggårn. Nu när halmen är borta från Bastugärdet, kan vi snart släppa dom nere till sjön.

I måndags va jag o Walter på ridskolan igen. Han undrar när han får börja hoppa? Sen va det fotboll för Julia i går. Men hon meddelade efteråt att hon inte vill fortsätta. Både synd med oxå skönt. Kanske slipper jag nu passen i kiosken, åkandet, väntandet osv osv.... Men hon kan ju ändra sig! Nu vill hon prova handboll, det är ju inomhus o man slipper frysa, säger hon. Ja ja vi får se hur många ggr hon orkar det.

Å så har sjukdomarna dragit igång. De ringde från fritis strax före lunch. Julia hängig, bara att kolla om morfar kunde hämta vilket han fixade direkt. Jag kunde jobba färdigt min dag. Hon har ingen feber men lite ont i magen o halsen. Äter o dricker men får väl då va hemma i morgon. Hoppas få en del jobb med bokföring gjort ändå.

Nu hägrar slåtter på två mindre skiften de närmaste dagarna o med det även körning med luftaren innan maskinstationen kommer o pressar o plastar.

Jag ska iväg med hästen på ett mkt efterlängtat träningsläger fredag till söndag. Det är så typiskt att allt alltid ska hända samtidigt. Försöker verkligen tänka igenom ordentligt när jag bokar in olika saker som jag åker på. Det händer ju inte särskilt ofta jag gör ngt eget. Men på våren är det inte lätt att veta exakt när det är dax för halm eller ensilage skörd här hemma på höstkanten. Våren är ju än värre med det hektiska på jobbet oxå för Fredrik plus ev vårbruk hemma. Men nu är det som det är o jag tror det löser sig. Barnen har ju far o morföräldrar som ställer upp, vilken tur! Hoppas nu bara att jag o kusen orkar fem hårda pass. Min kropp kommer i alla fall vara väldigt mör efter detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0